Oct 27, 2011

Aku Dilahirkan Semula.

Assalaamualaikum w.b.t

Salam sejahtera saya ucapkan kepada para pembaca blog yang setia. Saya mintak maap kerana dah lama tak update blog ini hingga anda ternanti-nanti dan tertunggu-tunggu. Ini kerana saya sibuk menjalani business yang mana membuatkan saya rasa betul-betul berubah dalam hidup. That's why i want to talk about "ALWAYS REBORN".

Dalam hadis ada meriwayatkan bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda :

"Hari ini mesti lebih baik dari hari semalam, Hari esok mesti lebih baik dari hari ini, dan Hari-hari berikutnya mestilah lebih baik dari hari esok"

Kenapa Rasulullah s.a.w meriwayatkan sebegini rupa. Ini kerana, mengingatkan kepada manusia bahawa tiap amalan kita perlulah kita muhasabah diri ketika hendak tidur. Jika ada golongan atau rakan-rakan yang telah mengacau kita dan kita berdendam dan marah pada mereka, maka sebelum tidur maafkan lah mereka kerana mereka juga manusia seperti kita. Jika kita ada membuat salah maka insaflah diri kita agar kita tidak mengulangi kesilapan itu lagi. Jika kita ada membuat kesilapan dengan Allah s.w.t bertaubatlah kita pada Nya. Jika kita banyak mengumpat, maka hari esok kita perlu kurangkan atau tiada lagi mengumpat. That why, we must always reborn.

Saya rasa bersyukur pada Ilahi kerana diberi keizinan saya untuk menerima bisnes yang begitu amat Hebat dan Luar Biasa Hebat. Saya amat teruja dan kagum kerana saya menjalani bisnes yang mana sifu kami seorang manusia yang penyayang, sanggup melakukan apa sahaja untuk membantu rangkainnya berjaya. Selain itu juga, bisnes ini dapat merubah dan mengubah dari orang yang tidak ketahuan menjadi orang yang berjaya. Dalam bisnes ini juga kita berjumpa dengan para doktor, enginer, manager syarikat, mat rempit, gangster, orang miskin, orang kaya, orang berada, pelajar, dll di mana kami duduk dibawah satu bumbung, berdiri sama tinggi, duduk sama rendah.

Terima kasih Allah, kerana memberi saya peluang yang amat hebat ini. Terima kasih sifu kerana memberi kata-kata peransang dan kata-kata semangat membakar untuk saya dan rangkaian saya terus berjuang. Tidak lupa juga kepada leaders hebat saya kerana tidak henti-henti mengambil berat kepada saya.

Tentu anda hendak tahu bisnes apa yang saya jalankan dan mesti ada yang dah tahu bisnes apa yang saya jalankan. Kepada rakan-rakan saya yang dah tahu tapi belum join lagi bisnes ini, peluang ada ditangan anda. Anda hendak atau tidak terpulang kepada anda kerana ramai lagi umat manusia memerlukan bisnes yang amat hebat ini. Kepada rangkaian saya, kuatkan kan semangat anda kerana hidup ini cuma sekali. So, kita perlu FIGHT dan jgn mudah mengalah. Jika anda down, cari lah saya atau leaders yang lain. 


INGAT KITA ADALAH HELANG!!!!!!
BAKARKAN SEMANGAT ANDA DAN CAPAIKAN IMPIAN ANDA!!!
MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH!!!!
LAWAN TETAP LAWAN!!!!! 
LAWAN SAMPAI JUTAWAN!!!!!!
HEBAT!!!!!! HEY!!!!

** SILA SEBARKAN PADA KENGKAWAN UNTUK PENGETAHUAN MEREKA SERTA PENAMBAHAN ILMU DENGAN KLIK "LIKE" DI BAWAH POST DAN "SHARE" DI ATAS POST. DISAMPING ITU, MENDAPAT PAHALA APABILA MEMBANTU SESAMA MANUSIA -@_@-

No comments:

Post a Comment