Jun 24, 2011

10 Cara Memikat Lelaki


Kali ini saya ingin memberitahu tips-tips atau cara-cara untuk memikat lelaki yang anda cintai. Tips-tips ini khas untuk wanita yang belum mempunyai pasangan. Yang sudah berpasangan tu, jangan lah cuba memikat orang lain kerana hancur leburlah hati pasangan anda andai dia tahu anda membuat sedemikian. Jika anda hendak melakukan untuk pasangan anda tidak mengapa dan dialu-alukan. Semoga berjaya. Tips-tipsnya adalah seperti berikut :


Sentiasa Tersenyum dan Jangan Bersikap Sombong
Senyum adalah sedekah yang mana jika kita tersenyum, orang yang hendak marah perasaan marahnya akan hilang. Jadi apabila hendak berinteraksi atau berjalan-jalan dengan dia (lelaki), janganlah bersikap sombong. Nanti pasangan anda jadi boring nanti.


Pandai Memasak dan Tahu Masakan Kesukaan Pasangan Anda
Wanita yang pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda. Lebih-lebih lagi anda tahu masakan kesukaannya. Anda hantar makanan yang anda masak dan dia akan makan makanan anda. Semestinya, tak tidur malam pasangan anda.


Berpewatakan Menarik Yang Mampu Menarik Minatnya
Wanita haruslah mempunyai keperibadian yang tinggi, dan mempunyai kecantikan yang tersendiri. Jadi anda perlu tahu bagaimana menjadi seorang perwatakan menarik dan mampu menarik hatinya. Akan tetapi jangan hanya untuk memikat dia sahaja. Selepas itu, perwatakan anda kurang. Hentikannya, jangan anda lakukan seperti itu. Cari dan lakukan perwatakan menarik setiap hari agar anda menjadi kebiasaan.


Jujur dan Sentiasa Merendah Diri
Lumrah kehidupan, kita hendaklah sentiasa jujur dan merendah diri. Wanita yang suka berbohong boleh menjadi wanita bersifat talam dua muka. Kejujuran dalam percintaan pun amat penting. Ini adalah salah satu ciri-ciri yang amat disukai oleh lelaki. Sifat sombong dan riak perlulah dibuang dan selalu terima apa yang ada pada lelaki anda.


Lakukan Apa Yang Lelaki Anda Suka
Anda haruslah lakukan apa yang lelaki anda suka dan jangan sesekali lakukan apa yang lelaki anda tidak suka. Kecuali jika dia hendak anda lakukan perkara yang buruk, hingga menggadaikan maruah anda, lebih baik anda tinggalkan lelaki itu. Kerana dia hanya inginkan anda kerana nafsu semata-mata. Ingat, jaga hati lelaki anda dan jaga maruah anda.


Mempunyai Tingkah Laku Yang Baik dan Berlemah Lembut
Wanita harus menjaga tingkah laku dan berlemah lembut dalam apa jua situasi terutama ketika bertemu keluarga lelaki anda. Bila keluarga lelaki melihat anda berlemah lembut dan jaga tingkah laku, tentu sejuk hati mereka.


Bijak Menyesuaikan Diri Dalam Apa Jua Keadaan
Anda harus sesuaikan diri anda terutama ketika anda berada kawasan berlaku ketegangan antara keluarga. Elakkan diri dari menyimbah minyak ke api. Sebaliknya menabur pasir atau air untuk memadamkan api itu. Anda harus berfikir cara untuk meredakan keadaan dan situasi.


Jangan Terlalu Mengokong
Lelaki sukakan kebebasan dalam berkasih sayang. Anda tidak perlu mengokong lelaki anda. Ini kerana ia boleh menyebabkan lelaki anda berasa rimas. Berikan dia peluang untuk berasa bebas dan anda harus fikirkan di mana tempat yang terbaik untuk selesaikan masalah.


Gunakan Bahasa Tubuh Ketika Berinteraksi Dengannya
Mata dan tangan memainkan peranan penting ketika berinteraksi antara anda dan lelaki anda. Renungankan mata anda ke mata lelaki anda jika berkata sesuatu yang penting. Tangan dan badan anda perlu main peranan juga tetapi ada batas-batas nya.

** SILA SEBARKAN PADA KENGKAWAN UNTUK PENGETAHUAN MEREKA SERTA PENAMBAHAN ILMU DENGAN KLIK "LIKE" DI BAWAH POST DAN "SHARE" DI ATAS POST. DISAMPING ITU, MENDAPAT PAHALA APABILA MEMBANTU SESAMA MANUSIA =)

No comments:

Post a Comment