Jun 22, 2011

7 Cara Untuk Memikat Wanita

 Kaum wanita sering melakukan kekeliruan kerana mereka sendiri keliru dengan apa yang mereka inginkan daripada lelaki. Tetapi selalunya mereka tahu apa yang mereka tidak mahu. Contohnya bila lelaki bertanyakan kepada wanita, lazimnya wanita itu akan berkata "Tak tahu, ikut suka you". Kemudian bila lelaki cadangakan sesuatu, mesti wanita akan berkata "Tak nak lah", "Tak mau lah" dan macam-macam alasan lain yang diberi.

Ini menyebabkan lelaki sering terperangkap dalam dilema ini kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan untuk untuk menawan dan memikat serta menggembirakan hati wanita atau pasangannya. Sebenarnya untuk memikat wanita tidaklah sesukar mana. Jangan kelirukan diri anda (lelaki) dengan memikirkan perkara yang sukar. Ikutlah tips-tips yang mudah dibawah ini untuk memikat hati wanita anda, tidak sesukar yang anda sangkakan.

 
Jadilah Diri Anda Sendiri
Para lelaki selalu beranggapan bahawa untuk memikat hati wanita, perlu membuat mereka kagum kepada anda. Lebih-lebih lagi pada wanita yang cantik dan ayu. Sebagai contoh, anda tidak menjadi diri anda, sebaliknya menjadi lelaki yang anda rasa wanita suka. Tambahan lagi anda bertutur dengan sungguh sopan hingga anda menjadi bosan melakukan apa yang diharapkan oleh wanita seperti buka pintu kereta, tarik kerusi sebelum duduk dan lain-lain lagi. Kalau anda melakukan perkara semua ini secara biasa tidak mengapa, akan tetapi jika anda lakukan sekadar untuk membuat wanita itu terpikat dengan anda, HENTIKAN!!! Wanita lebih gemarkan lelaki yang ori dan bukan lelaki palsu dalam erti kata lain, lelaki yang jaga diri sendiri.


Kawal Keadaan
Mungkin anda rasakan jika wanita diberi 'kuasa' untuk mengawal keadaan, mereka akan suka. Jangkaan ini tidak tepat kerana wanita suka kepada lelaki yang pandai kawal keadaan dan tidak mengharapkan dirinya (wanita) itu. Wanita perlukan pendamping, dan pendampingnya adalah seorang lelaki. Selain itu, perlu pastikan wanita tersebut tahu yang anda adalah pilihannya dan bukan sebaliknya. Anda telah memilih dia dan dia harus gembira akan hakikat itu.
Bijak Meredakan Ketegangan
Wanita paling benci apabila berada dalam keadaan tegang. Apabila tidak sependapat atau berbincang tentang isu-isu hangat, jangan biarkan emosi memandu anda. Biarkan wanita anda dengan emosinya dan dia inginkan anda meredakan ketegangan yang ada. Isu-isu yang tidak selesai hanya akan menjadikan perasaan serba salah timbul dan akan berubah kepada perasaan yang lebih membahayakan. Tunjukkan kepadanya yang anda tidak terjebak dalam emosi yang boleh memusnahkan perhubungan. Jika anda pandai mengawal ketegangan, wanita itu akan tertarik pada anda.
Imej Nakal
Imej budak baik atau anak emak tidak popular dikalangan wanita kecuali dikalangan ibu bapanya. Wanita lebih tertarik kepada lelaki yang berimej nakal. Jangan anda berpakaian umpama nak pergi temuduga apabila berjumpa dengannya. Biar anda kelihatan pakaian biasa, selekeh sedikit tetapi seksi. Ini akan membuatkan renungan wanita anda meremangkan bulu romanya dan membuatkan dia rasa teruja dan suka berjalan dengan anda.


Selamba dan Selesa
Perasaan gementar, kalut, gelabah adalah perasaan yang tidak digemari oleh wanita. Wanita lebih menggemari orang lelaki yang selesa bersama dengannya, boleh berborak dengannya, berjenaka, berkongsi cerita dan mendengar masalahnya. Biarkan wanita itu yang gementar ketika ingin bertemu dengan anda. Apabila anda perasaan "cool" dan selesa bersamanya, anda akan digilai olehnya.

Jangan Gopoh
Apa-apa pun yang ingin anda lakukan, jangan lakukan dengan gelojoh atau terburu-buru. Relaks, ambil masa dan sabar. Buat-buat macam tidak terdesak langsung dalam hidup. Wanita tidak menggemari lelaki yang beriya-iya bagaikan tiada hari esok. Praktikkan kesabaran ini dalam semua aspek hidup anda, terutama sekali ketika makan.


Yakin
Tiada apa yang lebih menarik daripada seorang lelaki yang cukup yakin dengan dirinya. Elakkan terlebih yakin dan jangan pula anda teragak-agak atau tidak pasti dalam membuat keputusan. Contoh macam cerita diatas sekali.bila mana wanita anda menyatakan "Tak tahu, ikut suka you" anda perlu memberi pandangan tempat dengan yakin sehingga pasangan anda berkata "Ok, jom". Jika dia berkata "Tak nak lah" maknanya dia tidak yakin dengan pilihan anda. Jadi, keyakinan adalah penting kerana ia menjadikan semua orang berasa yakin dengan anda.

** SILA SEBARKAN PADA KENGKAWAN UNTUK PENGETAHUAN MEREKA SERTA PENAMBAHAN ILMU DENGAN KLIK "LIKE" DI BAWAH POST DAN "SHARE" DI ATAS POST. DISAMPING ITU, MENDAPAT PAHALA APABILA MEMBANTU SESAMA MANUSIA =)

No comments:

Post a Comment