Aug 31, 2011

Rezeki Anak-anak Melimpah Ruah..

Assalaamualaikum w.b.t 

     Baiklah, kali ini aku hendak menceritakan berkaitan keluarga kita, ibu bapa kita dan adik-beradik kita. Bak kata orang dulu2 rezeki anak-anak melimpah ruah. Jadi saya hendak mengupas kata-kata orang dulu2. Anak adalah rezeki daripada Allah s.w.t untuk ibu bapa yang menginginkan zuriat dan berterusan hingga ke akhir hayat mereka. Jadi, kita mesti ingat mereka membesarkan kita dengan tulang empat kerat nya dan perlu membalas menghormati serta membalas jasa mereka. Ingat tu…. ^_^
 Ibu dan Ayah yang ku cinta

     Pasti mejoriti dari para pembaca blog ku ini ibu bapa yang kurang dari segi kewangan sebelum kita dilahirkan. Seperti ibu bapa ku, sebelum aku dilahirkan ibu bapa ku adalah orang yang agak miskin. Mereka bersusah payah mencari kerja untuk menyara hidup mereka hingga mereka dipertemukan dan dijodohkan. Kenderaan pertama ibu bapa ku ialah motosikal yamaha jenis klasik punya. Hingga aku dilahirkan, mereka membawa aku berjalan-jalan keliling bandar.
 Dari kiri : Ayah ku (Che Rahim), Ibu ku (Faiza), Nenek ku (Hjh Sipah), Adik ke-3 (Fadhilah), Adik ke-4 (Muhammad Faiz), Adik ke-2 (Fahimah) dan Diri ku (Mohd Fahmi)

     Hingga aku berumur 3 tahun, ibu bapa ku dapat membeli kereta saga. Bayangkan rezeki yang Allah taala nak beri setelah melahirkan aku. Lahir adik ku yang kedua, keluarga ku track in kereta saga kepada kereta iswara. Lahir adik ku yang ketiga, keluarga ku track in lagi kereta iswara kepada kereta wira di tambah lagi dengan pembelian motor kriss 1 (motor yahama masih ada lagi). Lahir adik ku yang terakhir tambah lagi kenderaan dengan membeli kereta naza ria, lori dan motor LC135 sebiji. Motor yamaha klasik pulak dah jual kat orang lain. So, conclusion nye keluarga ku ada kereta wira, kereta naza, motor kriss 1, motor LC 135 dan lori.
Sewaktu Hari Raya pada 30 Ogos 2011. Tema warna hijau.

     Lihatlah, kami sekeluarga badan big-big belaka. Dulu sebelum kahwin, ibu bapa ku kurus sangat. Ibu ku pernah cakap sebelum kahwin beratnya 50 - 60 kg. Ayah ku pula sebelum kahwin pingangnya saiz 29. Sekarang ni dengan 4 orang anak, sihat-sihat belaka. Tambahan pula, ibu ku kerja jururawat kesihatan. Mana tak sihat kami ni. Hehehehe....Dengan adanya rezeki anak-anak, Allah s.w.t akan melimpah rahmat Nya dan rezeki Nya. Itu adalah janji Nya. Cuma kita yang perlu banyak berusaha mendapatkannya. Sekarang hidup kami tidak begitu mewah dan tidak begitu susah. Hanya hidup sederhana sahaja tetapi apa yang penting kebahagiaan yang telah diciptakan dan diberikan oleh Allah s.w.t.

** SILA SEBARKAN PADA KENGKAWAN UNTUK PENGETAHUAN MEREKA SERTA PENAMBAHAN ILMU DENGAN KLIK "LIKE" DI BAWAH POST DAN "SHARE" DI ATAS POST. DISAMPING ITU, MENDAPAT PAHALA APABILA MEMBANTU SESAMA MANUSIA -@_@-

No comments:

Post a Comment